Marts 2025

Nyhedsbrev – Stockholmsgade 23 & Upsalagade 1-7

Opstart af byggesagen
Vi er nu klar til at påbegynde de varslede arbejder i ejendommen. Byggeriet vil foregå i 4 etaper, og vi vil løbende holde jer opdateret gennem nyhedsbreve, varslinger og opdaterede etapetidsplaner, som hænges op i opgangene. Vi forstår, at dette kan medføre gener i dagligdagen, og vi sætter pris på jeres tålmodighed og samarbejde i byggeperioden. I er altid velkomne til at skrive eller henvende jer direkte til byggelederen på byggepladsen, så vil vi forsøge at løse tingene i videst muligt omfang. Dette nyhedsbrev er det første, og det vil blive omdelt i postkasserne. Fremtidige nyhedsbreve vil blive hængt op på opslagstavlerne – samt blive sendt til beboerformanden, som kan sende det ud i beboergruppen.

Byggeplads opstart
Etablering af byggeplads og opsætning af stillads på etape 1 starter i uge 11. Byggepladsen vil være placeret ved Upsalagade 1 - 3 og vil inkludere mandskabsvogn, kontormodul og affaldscontainere. Al montering af vinduer og altandøre vil ske fra stilladset.

Parkeringsforhold
Under byggeperioden vil der være begrænsede parkeringsmuligheder i området. Vi henstiller til, at beboere benytter alternative parkeringsmuligheder. De er jer, som har biler i garagerne, må meget gerne skrive til aw@avilladsen.dk .

Gentagelse omkring varslinger
For at sikre, at alle beboere er informeret om byggeriets gang, vil der blive udsendt følgende varslinger:

  • 6 ugers varsling (8 uger for erhverv)
  • 14 dages varsling
  • 3 dages varsling

Vi opfordrer jer til at holde jer opdateret via opslagstavlerne, og I er altid velkommen til at tage fat i byggelederne på pladsen, hvis I har nogen spørgsmål.

Portens åbningstider
For at sikre et godt arbejdsflow på byggepladsen, er det nødvendigt at porten. Det er aftalt med Capital Investment, at porten står åben i følgende tidsrum:

  • Mandag – fredag: Kl.07.00 – 15.30

Tidsplan
Etape 1 af vinduesudskiftningen starter d. 02.04.2025. I kan finde den aktuelle tidsplan i jeres opgange inden opstart.

Udskiftning af vinduer
Under demontering af jeres vinduer anvender vi et multitool, som skærer vinduerne i stykker. Dette kan afgive en smule røg og lugt af brændt træ. Vi sørger for at holde vinduerne åbne og skabe gennemtræk under arbejdet. I anbefales at lufte grundigt ud, mens I er hjemme, for at minimere eventuelle lugtgener.

Adgang til lejligheder
For at arbejdet kan udføres, skal der være adgang til jeres boliger. Husk at aflevere jeres nøgle på de varslede datoer angivet i 14-dages varslingen, hvis I ikke kan være hjemme.

Nøglerne vil blive opbevaret i et forsikringsgodkendt pengeskab, der monteres på ejendommen af en låsesmed. Hver dag ved fyraften bliver nøglerne lagt tilbage i pengeskabet.

Når arbejdet og eventuelle fejl/mangler er udbedret, vil jeres nøgle blive afleveret i en kuvert i jeres postkasse.

Hvad skal du gøre?
For at sikre en gnidningsfri proces bedes I:

  • Rydde vindueskarme og sikre fri adgang til vinduer og altandøre.
  • Fjerne gardiner, gardinstænger, persienner samt møbler placeret ved vinduerne.
  • Fjerne løse gulvtæpper i berørte rum.
  • Rydde altaner fuldstændigt.

Hvis du har brug for hjælp til at flytte større møbler, kan viceværten Patrik være behjælpelig.

Mangelbreve
Ved delaflevering vil I få udleveret et mangelbrev, hvor I har 6 dage til at indberette eventuelle fejl eller mangler vedrørende vinduerne. Mangelbrevet skal afleveres i postkassen ved byggekontoret senest 6 dage efter delafleveringen.

Husdyr
På de første to arbejdsdage, hvor vinduerne afmonteres og nye monteres, samt under renovering af trappeopgange, vil døre og vinduer stå åbne. Beboere med husdyr opfordres derfor til at tage forholdsregler for at forhindre, at deres dyr utilsigtet forlader lejligheden.

Øvrige praktiske informationer

Toilettet ved vaskeriet vil blive brugt af håndværkerne. Rengøringsfrekvensen vil blive sat op i byggeperioden.

Håndværkerne må kun ryge ved skurvognen. Entreprenøren opsætter et askebæger hertil.

Det vil rode og der vil blive snavset undervejs i byggeperioden. Indendørs arealer vil blive ryddet op og vil blive soigneret på daglig basis efter endt arbejdsdag. Udendørsarealer vil blive ryddet op – op til weekenden/helligdage.

Vi takker for jeres forståelse og samarbejde under renoveringsarbejdet. Hvis I har spørgsmål eller bekymringer, er I velkomne til at kontakte os på aw@avilladsen.dk - + 45 44 16 49 00

Med venlig hilsen,
Andreas Woldbye
Byggeleder, A.Villadsen A/S
aw()avilladsen.dk - + 45 44 16 49 00